آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود ؟

>> آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود ؟

هر روشی که برای رفع موهای زائدتان استفاده می کنید، با عوارض خاصی همراه است. در بین روش های مختلفی که برای رفع موهای زائد وجود دارد، لیزر طرفدار بیشتری دارد و نتایج آن توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.   آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود    لیزر موهای زائد نه خطر سوختن پوست را دارد، نه به استراحت نیاز دارد و حتی باعث نرم تر شدن پوست شما نسبت به قبل می شود. استفاده از دستگاه لیزر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است و درصد مشکلات و عوارضی که تاکنون برای بیماران به دنبال داشته است، زیر 1 درصد است؛ بخاطر همین، لیزر یکی از ایمن ترین و بی خطرترین روش های رفع موهای زائد بدن است. یکی از مسائل و چالش هایی که در مورد لیزر موهای زائد وجود دارد این است که آیا لیزر موهای باعث نارایی می شود؟ شاید این مسئله دغدغه شما هم باشد.

 

 

>> ایا لیزر باعث نازایی زنها و مردها می شود؟

از آنجایی که زنهای باردار یا شیرده برای استفاده از لیزر محدودیت دارند و بهتر است برای سلامت جنین خود چد ماه قبل از بارداری، در طول بارداری و شیردهی به نوزاد خود از لیزر استفاده نکنند، تاثیر لیزر بر نازایی هم تبدیل به دغدغه بزرگی برای مردها و زنها شده است. خوشبختانه طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، لیزر باعث نارایی نمی شود. پرتوهای نور لیزر فقط روی فولیکول های مو تاثیر می گذارند و با ایجاد حرارت فولیکول ها را تخریب می کنند؛ پرتوهای نور لیزر رنگدانه های پوست را مورد هدف خود قرار می دهند و به ارگان های جنسی نمی توانند برسند. حتی اگر بتوانند به اندام های جنسی برسند، بخاطر ماهیت پرتوهای لیزر، هیچ آسیبی به تخمدان ها نمی رسد. در مردها هم لیزر موهای زائد تاثیری بر روی اسپرم ها و و اندام های جنسی نمی گذارد. لیزر موهای زائد هیچ تاثیری بر روی نازایی زن ها و مردها نمی گذارند.

>> آیا لیزر موهای زائد تخمدان ها را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث نازایی می شود؟

نفوذ پرتوهای لیزر به سیستم داخلی بدن و اندام های جنسی واقعیت ندارد و متخصص های بسیاری بر این باورند که چنین چیزی امکان پذیر نیست. درست است که لیز می تواند اثرات جانبی خاصی را به دنبال داشته باشد ولی عوارضی مثل ایجاد اسکار، تورم و تغییر رنگ پست بسیار خفیف هستند و نازایی جزو اثرات جانبی لیزر موهای زائد نیست.

>> آیا لیزر موهای زائد بیکینی خطرناک است؟

فرآیند لیزر موهای زائد بیکینی هم مثل لیزر بخش های دیگر بدن است که در آن لیزر به فولیکول موهای زائد بیکینی، آسیب زیادی را وارد می کند و از رشد موهای زائد جلوگیری می کند. بعد از لیزر موهای زائد بیکینی، بیمار شاهد اثرات جانبی مثل قرمر شدن پوست است؛ لیزر موهای زائد بیکینی هیچ تاثیری بر روی نازایی بیمار نمی گذارد.

>> چگونه می توانیم ریسک های مربوط به لیزر موهای زائد را کاهش بدهیم؟

1- شما میتوانید برای لیزر موهای زائد خود به نزد متخصص در کلینیک مراجعه کنید زیرا کلینیک ها برای انجام لیزر موهای زائد دارای مجوز هستند. بر اساس تحقیقاتی که در سال های 2008 تا 2013 انجام شده است، 86 درصد از افراد در مراکز نامعتبری مثل آرایشگاه ها اقدام به لیزر موهای زائد خود می کنند که در نتیجه ریسک عوارض ناشی از لیزر هم بالاتر می رود. 2- اطمینان حاصل کنید که کلینیک اتخابی شما بهترین نوع از دستگاه لیزر را دارد. شما باید در مورد تنظیمات دستگاه لیزر هم مطمدن بشوید. دستگاه لیزر باید متناسب با رنگ پوست و موی شما تنظیم شده باشد. اگر پوست تیره ای دارید، لیزر موهایر زائد می تواند برای شما ریسک های بیشتری را به دنبال داشته بابشد؛ البته دستگاه های لیزری هم وجود دارند که وقتی ملانین ها را  مورد هدف خود قرار می دهند، عملکرد دقیق تری دارند و بنابراین باعث سوختگی یا تغییر رنگ پوست هم نمی شوند. اگر کلینیک انتخابی شما از یک دستگاه لیزر برای انواع مختلف پوست استفاده می کند، نتیجه خوبی از لیزر نمی توانید بگیرید. 3- پوست هر فردی با سایر افراد متفاوت است. حتی اگر متخصص از تجربه و مهارت بالایی برخودار باشد، باز هم احتمال ایجاد عوارض و اثرات جانبی هست. بهترین راه برای اینکه از بیخطر بودن نور لیزر برای پوستتان مطمئن بشوید این است که از قبل در بخش کوچکی از پوستتان تستی را انجام بدهید تا ببینید که بدن شما چه واکنشی نسبت به نور و حرارت لیزر از خودش نشان می دهد.

>> چه عواملی باعث نازایی در زنها و مردها می شود؟

  1. 10 درصد از نازایی زنها بخاطر مشکلات رحمی مانند فیبروم رحم و پلیپ است.
  2. سیگار کشیدن خانم ها و آقایان باعث نازایی می شود؛ سیگار بر روی تعداد اسپرم ها هم تاثیر می گذارد.
  3. مصرف الکل در خانم ها و آقایان هم تاثیر زیادی در ناباروری دارد. اگر قصد بارداری دارید هم نباید از الکل استفاده کنید. مصرف الکل باعث نقص در جنین می شود؛ پس بهتر است در دوران بارداری هم از مصرف الکل خودداری کنید. در مردها هم مصرف الکل در کاهش تعداد اسپرم ها تاثیر منفی می گذارد.
  4. مصرف داروهای خاص در خانم ها و آقایان هم یکی از فکتورهای مهم است.
  5. رژیم غذایی و ورزش بر قدرت باروری خانم ها و آقایان تاثیر می گذارد. خانم هایی که اضافه وزن یا کمبود وزن دارند، در باردار شدن دچار مشکل می شوند.
  6. سن خانم ها و آقایان هم تاثیر زیادی در نازایی می گذارد. قدرت باروری زنها با افزایش سن کاهش پیدا می کند و مردهای بالای 40 ساله هم قدرت باروری کمتری در مقایسه مردهای جوان تر دارند.
  7. بهتر است مردها کمتر از سونا و یا حمام بخار استفاده مکنند زیرا گرمای بالا بر تولید اسپرم تاثیر می گذارد.
  8. بیماری هایی مثل سرطان و مصرف داروهای شیمی درمانی هم در قدرت باوردی مردها و زنها تاثیر می گذارد.
نکات آخر : اگر هنوز هم در مورد تاثیر لیزر موهای زائد بر روی نازایی نگران هستید، این استرس را باید از خودتان دور کنید. خانم هایی که قصد بارداری دارند هم نباید به این مسائل فکر کنند. تاثیر لیزر بر روی نازایی فقط یه شایعه است و لیزر روشی ایمن و بی خطر محسوب می شود. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد لیزر موهای زائد زیر بغل م نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.   


جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید

https://rozclinic.com

کلینیک پوست و مو رز لیزر ,موهای ,زائد ,نازایی ,پوست ,تاثیر ,موهای زائد ,لیزر موهای ,باعث نازایی ,دستگاه لیزر ,مصرف الکل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دما مهر دانلودستان ماندگار فان آذر فلز پایون